nuffnang

2 Nov 2012

What?? MLM??? No no no..I got enough!

Pernah tak anda terdengar atau mengalami perbualan seperti ini?
“Kak, akak nak try tak satu produk skincare ni, elok kak.”
“Produk apa dik?”
“Ni haa, nama ******. Bagus kak, tgh hot sekrg. Ramai dah yg try, effective sgt2.”
“Laa produk ***** kan? MLM tu kan? Takpe lah dik..akak dah ada skincare kat rumah,dah lama pakai. takut tak sesuai pulak kalau simply nak tukar camtu je.”

Sebenarnya, akak tu belum pun lagi pernah tengok skincare tu, apalagi baca review atau specifications produk tersebut. tapi disebabkan elemen “MLM” yang ada di sebalik produk tu,terus akak tu stay away with her own impression & pre-judgement. Tak sedikit situasi ni ada dalam market sekarang, namun ada jugak yg memang tertarik dengan MLM. (Multi Level Marketing atau Jualan Langsung). Menurut satu statistik, MLM adalah satu business yg telah mendatangkan pendapatan yang lumayan kepada usahawan2 di seluruh dunia!!
To tell you the truth, saya juga pernah menyertai beberapa syarikat MLM, you name it. Dari Cosway, Elken, Amway, Avon, Zhulian macam2. Tapi Alhamdulillah, semuanya bukan tempat saya memperolehi rezeki yg boleh dibanggakan. Why? Kerana pada firasat saya tentang ini, saya tak berapa cekap dalam mencari network. saya salute mereka yg berjaya dengan MLM, truly. So, apa yg hebatnya Alpha Lipid sampaikan saya re-join balik MLM?
Saya suka menjual. Kerana bagi saya, walau apapun kerjaya anda, walaupun anda bukan seorang salesperson, anda tetap menjual dalam hidup anda. Jika anda seorang guru, anda berusaha keras untuk ‘menjual’ ilmu kepada pelajar2. Jika anda seorang doktor, anda juga sungguh2 bekerja agar pendapat & penemuan anda tentang penyakit diterima oleh pesakit2 yg dtg berjumpa. Jika anda seorang menteri sekalipun, anda tetap menjual diri anda, agar sentiasa di hati rakyat. Pelbagai cadangan, usaha anda lakukan utk memenangi hati rakyat. Cuma, bezanya anda dengan salesperson, tiada satu jumlah nilai urusniaga yg ‘nampak’ di antara anda & orang yg anda serve. 
Bila direnung kembali, saya seorang yg passionate dalam apa yg saya lakukan. Ini bermakna, apa yg saya jual, saya mesti suka brg itu terlebih dahulu. Saya tak boleh memaksa diri untuk bahkan membuat satu ayat tentang kebaikan produk sedangkan saya sendiri tak suka. Kalaupun produk itu saya tak guna, sekurang-kurangnya saya mesti study dulu the goods & bads about the product. Bila banyak bagusnya, saya jual. Jika tidak, maaf, idea ditolak. Walaupun, produk tu boleh mendatangkan untung yg lumayan. Honesty bring true rewards, at least to me. 
Same with Alpha Lipid Slim Diet 2.

Di saat saya ada sedikit masa untuk saya luangkan pada internet/online business, saya berkenalan dengan SD2. Waktu itu, ramai sudah yg bercerita tentang kehebatan produk penurunan berat badan ni. Saya dan suami buat kajian, do some research on the net, jumpa beberapa orang yg dah berkecimpung menjual SD2, and it is positive for me to try. Setelah mengalami sendiri keberkesanan produk ni, reason to sell become stronger. Bila lihat market yang dahagakan bentuk badan & berat yg ideal, saya & suami terus on the track!! The market is big, really big even though there are hundreds of people selling the same thing. No problem, we believe we can be on the market share segment.
Seriously, saya ‘kurang’ masa untuk bertemu pelanggan. Kerana itu saya siapkan satu website/blog (yang anda sedang baca ini) dan saya seboleh mungkin terangkan segalanya tentang produk SD2. Se’simple’ mungkin, supaya senang orang faham. Saya sediakan satu facebook page sebagai teknik saya berkomunikasi secara lebih interactive dengan pelanggan yg bertanya. Dunia semakin borderless, this is a true selling field which we can reach customers faster & better. Frankly, SD2 is not my only business tp tak bermakna, saya main-main aje dengan business ni. Tak ada istilah main-main dengan business yg Rasulullah kata boleh mendatangkan 9/10 rezeki darinya.
Jika saya ada business lain sebagai lokomotif nya, justeru kenapa saya masih menjual SD2? Bolehlah saya ulangkan di sini, kerana…..Alpha Lipid Slim Diet 2 adalah:
  1. produk yg bagus & amat berkesan secara pantas
  2. lebih baik cara bertindak & cara pemakanannya berbanding produk2 lain yg seringkali memaksa pengguna untuk berlapar
  3. merupakan produk keluaran syarikat New Image yg bukan calang2 di New Zealand, dan telah diinsuranskan (Product Liability Insurance) sebanyak NZD20 million. Jika produknya tak sehebat mana, takkan sanggup company nak insurans kan sebanyak itu.
  4. mempunyai marketing plan & profit sharing yang bagus kepada pengedar-pengedarnya.
  5. unik & belum ‘tertanding’ lagi kewujudannya, setakat entry ini ditulis.
  6. produk keluaran syarikat yg boleh membuat penghantaran (by courier) bagi pihak pengedarnya, atau istilah drop-shipping delivery.
Jadi, bagi sesiapa yang menjadi ahli sekadar untuk menjadi consumer, anda telah buat pilihan yg bijak, kerana produknya.
Bagi sesiapa yang menjadi ahli untuk consume & berniaga, sambilan atau sungguh2, anda pun telah buat pilihan yg bijak, kerana keunikan formulasinya, marketing plan nya & target market yg sgt besar. Jika tidak, kenapa ada pengedar yg dapat puluhan ribu ringgit setiap bulan dengan SD2? Kenapa ada pengedar yang boleh menjual (atau istilah yang lagi tepat, SD2 terjual) sebanyak 500 tin sebulan hanya berniaga online?
Justeru lagi, niat utama entry ini ditulis, JANGAN TAKUT BILA SAYA ATAU PENGEDAR2 LAIN MEMINTA ATAU MEMBERI CADANGAN UNTUK ANDA MENJADI AHLI, BUKAN KERANA INGIN MEMAKSA ANDA SAMA2 MENJUAL SEMATA-MATA MENGEJAR OVER-RIDING COMMISSION, TAPI KERANA POTONGAN HARGA UNTUK AHLINYA SANGAT BANYAK. Rm30 untuk satu tin, dan mungkin anda akan consume selama 1-2 bulan (8 tin), bermakna anda telah jimat rm240. Bayaran untuk menjadi ahli cuma rm60, anda masih jimat rm180. Jika anda tidak mahu menjadi ahli sekalipun, tak menjadi masalah kerana yang saya mahu, anda mencuba produk ini supaya anda boleh capai berat yg ideal seterusnya membawa berkat kesihatan yg optimum kepada anda. Itulah niat saya, untuk mengajak anda semua ke arah hidup yang lebih proaktif dengan berat yg ideal, apabila anda bukan lagi ditahap over weight atau obesity, anda telah menolak jauh2 risiko penyakit2 kronik & berbahaya untuk dtg menjenguk anda. Berusahalah untuk menjaga amanah yg diberi Allah, iaitu kesihatan & berusahalah juga untuk menghargai kasih sayang org2 disekeliling anda. LOVE YOURSELF!!!
So, are you now ready to go slim??

 nak order?

Sila pm/sms/call eeja untuk keterangan lanjut.
017-5484626

ADD FACEBOOK : http://www.facebook.com/eeja.abuhassan
SILA LIKE FANPAGE : http://www.facebook.com/slimdietjelita
:) ♥

No comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nera Af9 - Hatimu Milikku (lagu Baru)