nuffnang

1 Nov 2012

INFO PENTING UNTUK PENGGUNA ALSD2.



PRA KELAYAKAN UNTUK BERDIET ALSD2
KAWAN2 AMBIL MASA BACA INFO PENTING NI KEJAP OK ;))

Oleh kerana penurunan berat badan kita berlaku secara semulajadi maka ada beberapa keadaan yang tidak digalakkan semasa berdiet atau menghalang badan membakar lemak dan proses penurunan berat badan akan terganggu.pastikan yang anda bebas dari perkara2 berikut untuk memudahkan

proses penurunan berat badan ketika anda berdiet:

Haid/period

Berat badan tidak turun @ turun perlahan ketika anda datang haid kerana hormon anda tidak seimbang dan badan susah membakar lemak di dalam tempoh ini.Tidak perlu mengambil ALSD2 pd waktu ini tetapi tidak pula mengganggu kesihatan jika diteruskan jua pengambilannya.Sekiranya anda bercadang untuk x mengambil ALSD2,maka pemakanan rendah karbohidrat masih perlu di teruskan seperti biasa

Pra-Menopos

Berat badan juga x turun @ turun perlahan di dalam tempoh pra-menopos di atas sebab2 yang sama ketika anda datang haid.Selepas tamat tempoh pra-menopos,maka anda boleh berdiet dan berat badan akan turun spt biasa.
 
Mengandung
Ibu-ibu yg mengandung dilarang berdiet.berat badan tidak akan turun kerana pertambahan berat bayi menyebabkan berat badan naik lebih cepat.
Menyusukan bayi
Ibu2 yg menyusukan bayi x digalakkan berdiet kerana badan sudah cukup membakar kalori semasa proses menyusukan anak.Namun begitu selepas waktu pantang,anda boleh mencuba diet ini dengan kawalan pakar serta cara pengolahan makanan yg tidak menyebabkan anda terlalu cepat penurunan berat badan dan tidak menganggu keperluan susu dan kesihatan bayi.

Pil perancang/implan

Berat badan x turun @ perlahan kerana estrogen yang terdapat didalam pil perancang akan menyebabkan halangan insulin didalam badan serta merendahkan fungsi tiroid yg sgt diperlukan bagi mengekalkan tahap metabolisma yg sihat.Berhenti mengambil pil perancang atau cuba cara merancang kehamilan tanpa menggunakan ubat sekiranya anda ingin berdiet.
Hormon yang tidak seimbang
Jika anda sudah lama x datang haid atau melihat tanda2 hormon yang tidak seimbang pada tubuh anda,maka perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah bukan berdiet tetapi mencari jalan untuk mengimbangkan semula hormon anda anda.

Hypo-tiroid@rendah tiroid

1 keadaan dimana aktiviti kelenjar tiroid anda sudah mula berkurangan.antara simptom2 yang akan kelihatan ialah kelembapan mental & fizikal,kepenatan,penyimpananair didalam badan,sembelit,kemurungan,kadar kolestrol yang meningkat,kulit kering,kuku yang x sihat serta keguguran rambut.Jika anda berdiet,besar kemungkinan diet anda tidak akan berkesan langsung jika anda mempunyai tanda2 penyakit ini.

Suplement tambahan

Penurunan berat badan akan terganggu jika anda mengambil collagen,hormone booster,jamu atau makanan tambahan lain yang mungkin mengandungi gula,madu steroid atau karbohidrat yang tinggi!
Ubat-ubatan yang menghalang penurunan berat badan.
*akan dilampirkan dalam nota lain
Alahan soya

Kandungan ALSD2 terdiri dari protein soya isolate dan sekiranya anda mengalami alahan soya maka anda tidak sesuai untuk mengambil ALSD2.
Polycystic Ovarian Syndrome

No comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nera Af9 - Hatimu Milikku (lagu Baru)