Antara senarai,teknik dan kategori Promosi dan terbahagi kepada beberapa cara,..
1.Facebook,Twitter,Myspace dan byk lagi
Antara aset terpenting dalam menyebarkan peromosi adalah melalui medium sosial spt di atas,memandangkan dah semakin ramai yg menggunakan medium sosial utk berinteraksi diantara satu dengan yg lain,jadi x hairanlah jika ada sesetengah dari mereka yg mengambil kesempatan utk menggunakan medium ni utk utk menghebahkan produk yg ingin dpasarkan,contohnya melalui event,ruangan chat,makluman dan sebagainya..
3.Email Marketing.
Ini adalah asas kepada mana2 perniagaan dgn menyebarkan promosi melalui email adalh teknik yg terbaik dmana ia sehingga sekarang masih dguna pakai utk berinteraksi dan memperomosikan produk,dan terdapat juga beberapa cara utk melakukan promosi yg lebih konsisten berbanding dengan medium sosial.Melalui Email marketing juga kita dapat mengumpul senarai pelanggan dan membina jaringan kerjasama yg lebih baik.Dengan menggunakan sistem pemasaran email juga kita boleh mengurangkan persaingan dan membina lebih ramai netwok bersama pelanggan2 yg lain...
4.Website
Masih ramai lagi yg tidak mengetahui utk membina atau mempunyai website kerana kurangnya pengetahuan dalam kepentingannya,ia adalah satu kaedah dimana anda dapat menambah nak menarik minat prospek utk membeli produk yg anda tawarkan,melalui wabsite juga anda dapat memperkenalkan dan memberi pendedahan yg lebih lanjut lagi mengenai jenis produk yg anda peromosikan.Ada 2 perkara penting dalam membina website iaitu Domain name dan Webhosting...
5.Teknik Banner.
Teknik ini adalah paling sesuai jika anda ingin meminimumkan aktiviti promosi,dan hanya melalui kaedah ini anda juga boleh membuat menjimatkan masa dengan hanya meletakkan iklan banner yg dperomosikan melalui medium sosial yg lain dan ini adalah antara website yg popular kerana terdapat puluhun ribu pengunjung yg mengunjungi website setiap hari.Ada beberapa contoh website yg boleh kita lihat spt dbawah..
1.www.bharian.com.my
2.Oh!artis.com
3.Oh!Tidak.com
4.Justkhai.com
5.cari.com.my,
6.utusanmalaysia.com
7.harakahdaily.com
8.Izyan.com
9.RidzuanRichie.com
10.Beatifulnara.com
11.Nogold.com
12.Matkepoh.com
13.Ehoza.com
14.Carigold.com
15.Harianmetro.com
6.Sms.
Menggunakan sistem sms utk memperomosi dan memaklumkan produk2 anda kepada kawan,saudara dan rangkaian pelanggan yg sedia ada.Antara salah satu kaedah sms ini juga dengan menggunakan telefon peribadi atau sms blaster dimana ada jgk pihak syarikat yg menawarkan perkhidmatan ini dengan cara menghantar sms secara pukal dengan sekali klik saja dan semestinya ia memakan sedikit kos utk menggunakan perkhidmatan ini..
7.Youtube
Youtube adalah satu lagi pendekatan mudah dalam memasarkan sesuatu produk,kerana anda dapat memperomosikan jualan produk anda secara maya dan produk yg ada peromosikan boleh berbentuk video dan ianya adalah Viral kerana dapat dilihat satu cara pemasaran terbaik,Cuma utk melakukan kaedah pemasaran ni anda perlulah mempunyai sedikit daripada kemahiran teknikal dalam mencipta sesuatu kempen pemasaran di Youtube..
Ini adalah beberapa cara yg sering dilakukan utk tujuan peromosi dan banyak lagi kaedah-kaedah lain yg x sempat saya terangkan dsini,apapun bab peromosi ni akan diupdate dari masa kesemasa,..
SESIAPA YANG INGIN MENGUBAH NASIB & INGIN MENERIMA KOMISEN TIAP2 MINGGU IKUT ARAHAN DI BAWAH Ni k...
cara2 nak join senang je ikut arahan kat bawah ni:
klik link saya :http://iluvurl.com/eeja
atau pun ni http://www.kelabjutawan.org/index.php?ref=eeja
http://mamaeeja.blogspot.com/
bahagian bawah sekali isi nama & email pastu terus g cek email :)
p/s tulis reference no semua dan kat ruangan anda mengetahui kelab jutawan dari siapa tulis nama HASLIZAWATI ABU HASSAN pastu submit :)
No comments:
Post a Comment