nuffnang

14 Jan 2013

Hai..terima kasih memilih menjadi pelanggan EEJA dan memilih utk memberi peluang pada diri anda berdiet sd2..



Di sini saya ingin memberi tips2 penting sebelum memulakan diet. Adalah diingatkan, bila kita ingin meletakkan diri kita dlm mode diet, kita msti kuatkan mental.. jgn pressure, dan jangan rushing.. MESTI enjoy dgn diet anda supaya hormon dlm badan seimbang mengikut emosi kita yg stabil.. emosi yg xstabil akan membuatkan hormon anda pun xstabil , so bimbang ini akan mengganggu diet anda.. jd deeva sediakan dan sini tips SEBELUM, SEMASA & SELEPAS BERDIET SD2! BACA DAN FAHAMKAN, FOLLOW STEP, INSYAALLAH DIET ANDA MENJADI.. KITA BERUSAHA K.. GOOD LUCK
•SEBELUM DIET

Jangan terus rushing nak start sd2 yer, sebelum minum sd2, cuci dulu perut anda..kenapa anda diminta cuci?? Supaya perjalanan diet anda lancar dan memberi kesan penurunan yg lebih cepat bila anda berdiet.Kalau boleh dibuat 3 hari sebelum diet di mana:

ANDA PERLU MAKAN LEBIH BUAH DAN SAYURAN HIJAU UTK 3 HARI NI.. 3 HARI SAHAJA.. U CAN DO IT!! SELAMA NI KITA DAH MAKAN MACAM2 KAN, SO REFRESH PERUT ANDA.. 3 HARI SAHAJA, BELAJAR TINGGALKAN SEMUA MAKANAN BERKARBO (akan di listkan nnti) . Kalau tak dapat tahan utk makan buah shja, xsalah anda nak makan makanan lain, tp pilihla dari sumber protein shaja contoh ayam ikan daging telur n seafood.. TAPI, msti lebihkan buahan dan sayuran yer.. lebihkan… ingat tau..PILIHLAH buahan seperti epal hijau, anggur, tembikai, peer, kiwi, dan betik contohnya. Dan sayuran seperti sawi , bayam, kalian, brokoli..

SELAMAT BERJUANG UTK 3 HARI!

p/s: seandainya anda sudah mula berdiet, dan baru tahu tentang ini, jgn risau.. anda boley stop sementara diet sd2 anda, dan mulakan semula step ni..xda masalah pun…peace



•SEMASA DIET

CARA MINUM SD2:

1) Tambahkan 2 sudu penuh SLIM DIET II kedalam 200 – 250 ml air sejuk (sudu da ada dlm setiap tin) . mesti digoncang.. xboleh kacau. Dan TIDAK boleh guna air suam atau air panas..

2) Minum mesti 4 kali sehari, sebelum kita breakfast, sebelum lunch, sebelom dinner n sebelom tidur.. wajib makan, jgn skip tau .. mesti cukup 8scoop/sudu sehari. So sekiranya anda berpuasa, goncanglah sd2 3scoop(300ml air) waktu sahur, 3 scoop waktu berbuka dan 2 scoop sebelum tidur.

3) Ini diet tidak boleh berlapar, jadi jgn tinggal waktu makan utama anda, iaitu : WAJIB SARAPAN, WAJIB MAKAN TENGAHARI DAN WAJIB MAKAN MALAM. Dgn ini, anda meletakkan badan anda pada tahap metabolisme yang tinggi utk membakar LEMAK DEGIL dalam badan tu. KALAU LAPAR baru nak mkn, nnti metabolisme jatuh dan anda nak makan mcm2 plak yg menggemukkan, so xbagus kan??..

4) MAKAN HANYA PROTEIN DAN SAYURAN, TINGGALKAN SEMUA MAKANAN BERGULA MANIS DAN BERKARBOHIDRAT KERANA INILAH PUNCA PENYUMBANG LEMAK DLM BDN ANDA!



BOLEH MAKAN PROTEIN DAN SAYURAN


JANGAN MAKAN KARBOHIDRAT DAN GULA

1.)Ayam – panggang, steam, bakar, sup, satay, digoreng tanpa tepung.2.) Semua ikan – sama macam ayam, boleh grill, steam, goreng tanpa tepung. Tak kira ikan salmon, pari, tenggiri, terubok, ikan bilis.

3.) Semua daging – rusa, lembu, kambing – buat steak, satay grill, sup ekor, daging bakar, disalai… asalkan halal.

4.) Udang – bakar, tomyam, goreng dengan cili boh. Elakkan sotong kerana karbohidrat tinggi.

5.) Sayur, terutamanya sayur hijau. Kurangkan lobak merah, elakkan kentang. Lagi hijau, lagi bagus, macam sawi, bayam, salad, timun.

6.) Keju jenis cheddar, mozarella, parmesan. Limit kepada 2-3 keping sehari.

7.) Air kosong, air mineral -minum 8 gelas atau lebih sehari untuk elakkan sembelit.

8.) Burger? Buang roti bun atas dan bawah, makan daging burger dengan salad pun sedap.

9.) Pizza? Makan topping sahaja.kfc n mcd, ayam shj tnpa kulit


1.) Elakkan nasi, mi, mihun, laksa, laksang, spagetti, fettucini, vermicelli, kuew tiau dan yang sebangsa dengannya

2.) Elakkan Roti, roti berserat, roti bun, roti boy, roti canai, roti jala, roti bakar, roti pastries dan apa-apa yang sebangsa dengannya.

3.) Elakkan Gula – gula pasir, gula melaka, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi.

4.) Elakkan Buah-buahan



5.) Elakkan minuman bergula, jus buah-buahan, air bergas (coke, Pepsi, 100plus, etc), kurangkan pengambilan kopi!

6.) Elakkan snek seperti Twisties, biskut manis, nachos, popcorn, jeruk manis.

7.) Elakkan segala bentuk kacang

8.) Elakkan makanan berproses berkarbo seperti kentang goreng,

9.) Elakkan makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih.


p/s: kalau nak makan mkanan sejuk beku mcm sosej nugget, bebola, dibolehkan. Tp mesti limitkan sebab kena diingat, sehari disarankan amek karbo sekitar 20-25 gm shaja. So bca pada bungkusan makanan yer.



PERHATIAN!!!!

1. Anda tidak boleh mengambil lebih 35gram net karbohidrat dalam sehari untuk badan masih membakar lemak.

2. Kalau makan diluar, ambil saja lauk pauk dan sayur, grill chicken, ikan bakar, lamb/chicken chop dan berhati-hati akan karbohidrat tersembunyi.

3. Kebanyakan kicap,chilli/tomato sauce ada kandungan gula yang tinggi, baca dulu label makanan dibelakang botol tersebut dan lihat kandungan karbohidrat setiap saiz hidangan.tp dicadangkan, utk diet yg berkesan, elakkan la mkn sos dan kicap sementara.

4. ELAKKAN Kuah atau gravy untuk steak/lamb/chicken chop dan yong tau fu \dimana ianya juga mempunyai kandungan karbohidrat. Bila order, asingkan kuah.. better anda cicah sikit2 dari bia kuah terendam dlm mkann anda.

5. Buah-buahan juga mengandungi kandungan gula yang tinggi. Elakkan dahulu sementara berdiet.6. Jangan minum minuman berkafien iaitu teh/kopi kerana kafein boleh memberhentikan proses pembakaran lemak. Tinggalkan sahaja dulu semua minuman manis n kafein .



•SELEPAS DIET



Tahniah jika anda sudah dapat berat dan bentuk badan yang diinginkan.. so, anda xperlu lagi berdiet sd2.. just jaga permakanan anda.. kalau semasa sd2, anda limitkan pengambilan karbo, 20-35gram sahaja sehari, sekarang, da boleh ambil 100-150 gram sehari.. so anda dibolehkan makan nasi buahan n manisan, tp PLEASE!! LIMITKAN YER.JANGAN SMPAI BERPINGGAN2 SEHARI nasi..TETAPKAN LEBIHKAN SAYURAN DAN PROTEIN DARI KARBOHIDRAT..



PERLU DIINGAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KENAPA BERAT TAK TURUN WALAUPUN DAH PENAT DIET….????
Kali ini saya nak cerita pasal kenapa berat tak turun….. bukan produk slim diet 2 yang tak jadi, tapi sebenarnya kesalahan yang kita tak sedari yang menyebabkan berat kita tak turun..

1) Air…
Air memainkan peranan yg penting untuk memastikan kita sentiasa segar dan amat membantu dalam penurunan berat badan kerana air boleh membantu untuk meningkatkan metabolisma tanpa sebarang nutrisi… maksudnya , air ni kosong nutrisi , tak ada carbs , atau lain-lain… jadi , rugi lah kalau kita minum air kurang.. belum lagi kira untuk buah pinggang… sebab tu jangan sesekali kurang air.. mesti tidak kurang dr 8gelas sehari @ 2 liter .lg besar bdn kita, lg byk air yg kita perlukan..

2)Tidak cukup makan..
Ishhh, mane boleh macam ni, makan mesti cukup. Berapa kali nak cakap, jangan skip makan.. jangan berlapar… ada yang sampai sakit2 kepala pasal tak makan, ni dah salah… makanan yg cukup juga dapat memastikan badan kita tak masuk satu mode yg amat dikenali dalam diet, iaitu mode lapar. Kalau makanan yg kita makan mencukupi, ini dapat memastikan kadar metabolisma kita sentiasa tinggi… tambah lagi dengan exercise, lagi la tinggi…


3)Karbohidrat tersembunyi…

Ini biasanya datang daripada kuah yang kita tak perasan ada carbs yang tinggi.. sila check bab kuah ye…plus, kita mesti baca label betul-betul…teliti betul-betul kandungan karbohidrat tu.. yang pasti kita tak boleh ambil karbo lebih drp 35gm sehari kalau betul-betul nak kurus..sos cili, kicap, sos tomato, sos chicken chop, sos yong tau fu, kuah sate, semua ni ada gula yang tinggi. Jd limitkan


4) CUKUP PENGAMBILAN

Yang pasti SLIM DIET 2 wajib di ambil 2 scoop 4x sehari.. pasal ada yang nak jimat dengan mengambil 3x sehari sahaj.. so macam mana nak turun cepat kalau dos kurang.. tak yah jimat lah.. nak turun berat cepat ke lambat..?? lepas tu complain kata SD2 tak berkesan..

Sooo.. mulai hari ini.. pastikan keempat-empat tips tu buat betul-betul.. barulah dapat bentuk badan idaman.. pastikan anda semua berhati-hati masa memilih makanan ya.. INGAT MATLAMAT ANDA KENAPA NAK TURUNKAN BERAT BADAN.

No comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nera Af9 - Hatimu Milikku (lagu Baru)