nuffnang

2 Nov 2012

TAHNIAH! Pilihan yg bijak dengan SD2

alsdii-sm 
 
Bagi saya,inilah program diet yg paling selamat dan semulajadi yg ada dipasaran buat masa ini. Anda tak perlu bimbang kerana SD2 bukanlah ubat diet tetapi ia adalah makanan kesihatan yang terdiri dari protein soya isolate serta vitamin dan mineral yg diperlukan semasa kita diet. Walau bagaimanapun, penurunan berat badan & pembakaran lemak adalah bergantung kepada kemampuan atau boleh saya sifatkan sebagai “disiplin” kita menjaga pemakanan rendah karbohidrat, memakan protein yg cukup serta makanan tambahan yang lain.
 
APAKAH DIA PSMF?
Beberapa kajian telah ditulis di dalam journal perubatan dari Harvard Medical School menunjukkan keberkesanan penurunan berat badan dengan cara Protein Sparing Modified Fast (PSMF). PSMF adalah program diet yang menekankan pemakanan protein yang cukup diselang-selikan dengan pemakanan rendah karbohidrat serta meminum air yang cukup semasa berdiet. Program diet SD2 adalah berdasarkan konsep PSMF ini.
 
BAGAIMANA SD2 BERFUNGSI MEMBAKAR LEMAK?
Kajian yg dilakukan oleh pakar perubatan di Harvard Medical School menunjukkan bahawa apabila kita kenyang & bukan berlapar, mengambil cukup protein & kurang makan karbohidrat (gula & makanan berkanji), dengan semulajadi badan kita akan membakar lemak yg tersimpan untuk sumber gula & tenaga alternative.
 
KESAN SAMPINGAN DIET SD2 NI APA DIA?
• Tidak merasa kelaparan terlampau. Anda still boleh makan 3 kali sehari & boleh tambah lagi jika masih rasa lapar.
• Tak mengalami sakit perut atau cirit-birit yg memaksa anda terkejar2 ke toilet sejam 2-3 kali masa berdiet. Cuma anda akan lebih kerap buang air kecil hasil dari proses pembakaran lemak. Kalau kencing pun malas,pakai je lah pampers dewasa tu..hehehe
• Berat badan takkan naik mendadak & berat ideal tu boleh dikekalkan bila anda stop diet & masih menjaga pemakanan rendah karbo, asalkan tak makan secara “buruk lantak” pulak lah lepas dah slim tu.

No comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nera Af9 - Hatimu Milikku (lagu Baru)