nuffnang

23 Oct 2012

 
Kurus dan SIhat

Semua orang ingin sentiasa kurus dan cantik, tp kadangkala kite terpedaya dan kalah dengan nafsu sendiri. Makanan yang terhidang n terjual sangat menarik hati, menyebabkan kite akhirnye membeli dan makan sehingga terlupe segala-galanya. Bile diri semakin membesar, kite akan jadi sedih, rendah diri, xberkeyakinan. dan macam-macam lagi.Ada juga yang dah bertahun2 berbadan besar tetapi setelah mencuba pelbagai cara masih lagi gagal, ini juga juga turut menjadi
sebahagian dari punca masalah ini.
Jadi bagi sesiapa yang mengalami masalah seperti ini, anda tidak perlu risau lagi, dengan alphalipid Slim diet 2 segala masalah anda akan dapat di selesaikan dalam masa seminggu sahaja. Maksimum penurunan sebanyak 5KG dalam masa seminggu minimum sebanyak 2KG seminggu. dan jika anda membeli dengan kami, insya allah kami akan memberi nasihat dan panduan percuma sepanjang program pengurusan berat badan anda.
Jadi kepada sesiapa yang berminat, anda boleh pm/call/sms ke 0175484626 -eeja
Semua berpotensi untuk menurunkan berat badan jika mengikut disiplin dan cara yang betul.

Di bawah adalah serba sedikit Tips menurunkan berat badan dengan cepat

Berdasarkan statistik yang dihasilkan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), seramai 29% penduduk dewasa mempunyai berat badan yang lebih dan 14% mengalami obesiti di Malaysia pada tahun 2006. Berikut merupakan beberapa cara yang boleh digunakan untuk menurunkan berat badan dengan cepat dan juga sihat.

1. Kunyah makan

an lebih lama dari biasa. Ini akan membuatkan anda berasa cepat kenyang lantas akan mengurangkan pengambilan makanan.
2. Kurangkan pengambilan makanan yang tidak sihat sedikit demi sedikit. Makan makanan yang kurang lemak. Kurangkan makanan yang mengandungi jumlah gula yang tinggi seperti air bergas, kuih muih, dan makanan ringan. Jika boleh, jangan mengambil makanan yang mengandungi gula dan karbohidrat yang tinggi sepanjang mengikuti program pengurusan berat badan ini.
3. Jika anda terasa lapar, makan hanya sedikit sahaja nasi (selagi jumlah karbohidrat yang dimakan satu hari tidak lebih dari 30gram) dan banyakkan makan sayur-sayuran untuk menghilangkan rasa lapar.
4. Jangan makan lewat malam. Jika anda tergolong dalam golongan ini, kurangkan pengambilan sedikit demi sedikit dan makan selewat-lewatnya 3 jam sebelum masuk tidur atau makan sebelum pukul 8 malam.
5. Jika anda terbangun dari tidur pada waktu malam dan terasa lapar, minum air kosong.
6. Jangan terlepas atau sengaja melepaskan waktu makan anda dengan tujuan untuk menurunkan berat badan. Anda hanya akan berjaya menurunkan metabolisme badan sahaja dengan cara ini. Langkah terbaik adalah makan 4-7 hidangan sederhana sehari.
7. Kawal nafsu makan anda kerana ia akan membuatkan anda makan lebih dari yang sepatutnya. Inilah sebabnya anda perlu makan 4-7 kali hidangan sehari demi untuk mengawal nafsu makan anda.

TERBUKTI SENAMAN DAN DIET INI SESUAI DENGAN PROGRAM DIET ALPHALIPID SLIM DIET 2

Turunkan Berat Badan Dengan Cepat

8. Jika anda masih gagal mengawal nafsu makan, anda boleh membeli ‘ALPHALIPID SLIM DIET 2 dan FIBREMAX’ dan memakannya di sebelum hidangan , setiap kali sebelum makan, dan tambahan apple cider vinegar(cuka epal -3 sudu kecil + 250ml air kosong tiap kali selepas makan). Ini membantu mempercepatkan proses penurunan berat badan.
9. Tingkatkan aktiviti fizikal anda. Latih diri berjalan sekurang-kurangnya 400 meter sehari. Anda tidak semestinya perlu pergi ke gym atau berjogging di padang permainan. Objektif utama adalah untuk membakar lebih banyak kalori. Lakukan aktiviti seperti park kereta anda lebih jauh dari destinasi yang hendak dituju dan pilih untuk menggunakan tangga daripada menggunakan lif.
10. Buat senaman ‘sit up’ dan ‘push up’ setiap kali bangun tidur pada waktu pagi dan pada waktu petang selepas balik kerja atau sebelum tidur. Lakukan sebanyak 20 kali setiap set. Tambah jumlah ‘sit up’ dan ‘push up’ dari hari ke hari sehingga mampu untuk membuat 100 kali setiap set. Dengan cara ini, anda bukan sahaja boleh menurunkan berat badan dengan cepat, malah berpotensi untuk mendapat abs yang cantik berketul-ketul.’

Sumber diperoleh dari internet, pengalaman sendiri panduan new image dan pakar fisioterapi.

Jika anda berminat boleh call/sms ke 0175484626-eeja

Jom bersama-sama kurus dan sihat. Cuba la hari ini :)

No comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nera Af9 - Hatimu Milikku (lagu Baru)