nuffnang

13 Mar 2012

Usahawan Berjaya : Usah sandarkan kelemahan sebagai alasan


Kita sering mendengar malah kita sendiri amat gemar menggunakan alasan ini.
"Saya adalah seorang yang lemah".
"Saya tidak mampu kerana saya lemah."
"Maafkan saya, kerana kelemahan saya ini"

Dari satu sudut, anda sudah mengaku secara jujur akan kelemahan diri.
Kemudian apa tindakan selanjutnya?
Adakan hanya mengakui dan meletakkan kesalahan atas kelemahan tersebut, maka terlepaslah rasa bersalah?
Selesaikah segala masalah yang dihadapi?

Kenapa tidak menggali kelemahan itu? Kaji dan analisa kembali.
Adakah kelemahan itu bersifat kekal dalam diri dan tidak boleh diubah atau dibetulkan?
Kenapa kelemahan itu menjadi sebahagian dari hidup kita?
Apa yang menyebabkan kelemahan itu terus melekat dalam diri?
Adakah kita terlalu selesa dengan kelemahan itu?

Ketemukan diri sendiri,
Jujurlah pada diri sendiri
Bertanya, adakah aku akan terus menerus begini?

Atau

Aku benar-benar mahu membaiki kelemahan
Benar-benar mahu menjadi yang lebih baik
Bersungguh-sungguh mahu mengapai sebuah kejayaan
Berazam dengan penuh semangat bahawa

Aku

tidak mahu berlengah lagi
tidak mahu bertangguh lagi
inilah masanya, manfaatkan sepenuhnya
merancang dengan hati-hati
teliti bila melaksanakannya
belajar, menimba ilmu secukupnya
mengambil iktibar dari kesilapan


Daftar sekarang dengan melayakkan diri anda sebagai usahawan internet yang berjaya dengan menjadi ahli berbayar Kelab Jutawan hari ini juga
Klik di sini untuk berdaftar:http://iluvurl.com/eeja

No comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nera Af9 - Hatimu Milikku (lagu Baru)