nuffnang

16 Dec 2011

Menyusui bayi


Menyusukan bayi adalah kerja paling penting bagi kedua-dua ibu dan ayah baru dalam dunia baru keibubapaan ini. Rencana-rencana ini akan membantu anda memulakan perjalanan ini, termasuk menyusui kali pertama hingga mengatasi masalah penyusuan.

Memberi susu ibu

Apakah cara terbaik untuk menyimpan susu badan?
Apakah faedah penyusuan badan?
Bagaimanakah saya boleh meningkatkan jumlah susu yang saya keluarkan?
Bayi enam bulan saya bangun pada waktu malam dan tidak mahu kembali tidur tanpa diberi susu badan
Bayi saya berusia lima hari menyusu setiap dua jam. Adakah ini normal?
Berapa banyak susukah yang diperlukan bayi saya pada hari-hari pertama?
Bersedia untuk menyusui
Diet untuk wanita sihat yang menyusui
Ibu bekerja dan mengepam susu
Menyusu kali pertama
Menyusu semasa berpuasa
Tanda-tanda yang menunjukkan bayi anda mendapat susu yang mencukupi


Masalah penyusuan badan dan cara mengatasinya

Apa patut dilakukan bila bayi yang menyusui mengigit anda
Bekalan susu yang rendah
Duktus tersumbat
Mastitis
Menolak penyusuan badan
Menyusu dan seriawan
Payudara bengkak
Puting pedih


Memberi susu formula

Banyak manakah susu formula yang diperlukan oleh bayi saya?
Bayi lapan minggu kami minum susu formula. Dia sering kelihatan lapar. Bolehkah kami menambahkan bijirin ke dalam susunya?
Maklumat asas tentang penyusuan botol
Mensteril perkakasan penyusuan botol

No comments:

Post a Comment

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nera Af9 - Hatimu Milikku (lagu Baru)